شرکت بازرگانی فرتاک​​​​​​​

داستان نایکی؛ از واردات کفش با سرمایه اندک تا غول ورزشی دنیا

داستان نایکی؛ از واردات کفش با سرمایه اندک تا غول ورزشی دنیا
امروز نایکی به‌عنوان بزرگ‌ترین برند ورزشی جهان شناخته می‌شود. اما کمتر کسی می‌داند که این برند عظیم، روزی فقط با چند جفت کفش وارداتی و سرمایه‌ای بسیار اندک آغاز شد.   ماجرا به سال‌های دهه ۶۰ میلادی برمی‌گردد. «فیل نایت»، دانشجوی رشته MBA در دانشگاه استنفورد، پایان‌نامه‌ای نوشت با این ایده که: چرا نباید آمریکا از کفش‌های ورزشی باکیفیت و ارزان‌قیمت ژاپنی استفاده کند؟ در آن زمان، بازار کفش ورزشی …
ادامه مطلب

چرا بعضی‌ها در واردات ضرر می‌کنند؟ اشتباهات رایجی که باید از آن‌ها دوری کنید.

چرا بعضی‌ها در واردات ضرر می‌کنند؟ اشتباهات رایجی که باید از آن‌ها دوری کنید.
در نگاه اول، واردات یک فرصت طلایی برای سودآوری و توسعه کسب‌وکار به نظر می‌رسد. بسیاری تصور می‌کنند که فقط با پیدا کردن یک محصول ارزان در خارج از کشور و رساندن آن به بازار ایران، می‌توان به سودهای قابل توجهی رسید.اما واقعیت این است که افراد زیادی وارد مسیر واردات شده‌اند و به‌جای سود، با ضرر و زیان روبه‌رو شده‌اند. چرا؟ چون واردات صرفاً خرید کالا نیست؛ بلکه یک …
ادامه مطلب

واردات ته‌لنجی چیست و چه تغییری کرده است؟

واردات ته‌لنجی چیست و چه تغییری کرده است؟
یکی از اصطلاحات رایج در حوزه تجارت مناطق جنوبی کشور، «ته‌لنجی» است. واژه‌ای که سال‌هاست در جنوب کشور، مخصوصاً در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان، برای نوع خاصی از واردات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بلاگ، قصد داریم به زبان ساده بررسی کنیم که واردات ته‌لنجی دقیقاً چیست، چطور انجام می‌شود، چه محدودیت‌هایی داشته و امروز چه تغییراتی کرده است.     ته‌لنجی یعنی چه؟ واردات ته‌لنجی به نوعی …
ادامه مطلب